Etusivu


Urheiluhierontaa, klassista hierontaa ja lymfahierontaa ammattitaidolla Helsingin Kontulassa.

 

Päätä särkee, selkää juilii ja koko kroppa on yhtä notkea kuin rautakanki!
Sakkaako treeni ja askel ei nouse vai haluatko vain yksinkertaisesti pienen hengähdystauon?
Tuntuuko tutulta?

Apua näihin ongelmiin ja moniin muihin jokapäiväistä elämää hankaloittaviin vaivoihin,
voit saada hieronnasta.
Elämää rajoittavasta kivusta ei kannata kärsiä turhaan.
Tule hierontaan Feeniks Helsinkiin Kontulaan ja katsotaan, mitä voin hyväksesi tehdä.

Varaa aikasi jo tänään!


Pidä itsestäsi huolta ja rentoudu hieronnassa.

 


 
Lisää työhyvinvointia hieronnalla

Voit paremmin, jaksat enemmän ja pysyt virkeämpänä, kun pidät itsestäsi huolta.
Hieronta antaa lisää paukkuja arkeen ja helpottaa stressiä, mikä puolestaan parantaa unenlaatua ja vastustuskykyä. Saatikka, että sen avulla pidät myös kehosi vetreänä.

 

 

Feeniks Helsinki otti käyttöön uudet maksutavat.
Nyt voit hyödyntää työantajan tarjoamat työsuhde-edut ja
käyttää hierontakäyntisi maksuun ePassi hyvinvointia tai Smartum hierontaetua. 

ePassi



Jos nämä edut eivät vielä ole sinun saatavillasi, vinkkaa niistä työnantajallesi. Tyytyväinen hyvinvoiva työntekijä sairastaa vähemmän ja viihtyy töissä paremmin ja siitä myös työnantajasi taatusti pitää.

Näiden uusien maksutapojen lisäksi maksu onnistuu tietenkin myös käteisellä, kaikilla yleisimmillä maksukorteilla tai ennakkomaksulla verkkokauppassa.

 



Vinkkejä siihen, miten saat parhaan hyödyn hieronnasta

Suhteuta hoitoajan pituus tarpeisiisi

Lyhytkin aika riittää rentoutumiseen vallan mainiosti ja pidemmässä ajassa saatkin sitten jo ihan kunnon irtioton arjesta. 
Mikäli taas kärsit kivusta tai muusta kroonisesta vaivasta, on hyvä varata heti aluksi pidempi aika. Tällöin vaivan alkuperään ehditään perehtyä paremmin. Usein myös erilaiset liiketestit ovat tarpeen ennen hoitoa.  
 
Rauhallinen käsittely on mielyttävämmän tuntuista kuin nopeatempoinen ja erityisesti tämä korostuu silloin, jos käyt hieronnassa harvakseltaan. 
Hoitoaikaa valitessa ei myöskään kannata ahnehtia, vaan keskittyä mieluummin yhden alueen hoitoon kerrallaan, jolloin saat tehokkaampaa apua vaivaasi.

 

Ajoita hieronta oikein

Ennen hierontaa voit vallan mainiosti treenata vaikka kuinka kovaa, mutta hieronnan jälkeen se ei ole suotavaa. Mieluiten myös seuraava päivä olisi hyvä ottaa rennosti tai korkeintaan kevyttä liikuntaa harrastaen. 
Tämä siksi, että mm. lihaksen hermotus ei ole täydessä terässä hieronnan jälkeen ja urheiluvammojen riski kasvaa. 
Muutoinkin parhaan hyödyn saat, jos annat lihaksille kunnon levon hieronnan jälkeen. Ajattele, että lihakset ovat jo treeninsä saaneet hieronnasta. 
Jos kuitenkin treeni on sinulle jokapäiväinen itsestäänselvyys, voidaan hieronta tehdä suoritukseen valmistavana, jolloin hieronta-aika on hiukan lyhyempi ja muokkaava, täysin rentouttavava hieronta jätetään väliin.
 
Useimmiten hieronnan jälkeen olo voi olla hiukan uninen, joten myös siksi kannattaa ajoittaa kaikki vaativat askareet joko hierontaa edeltävään aikaan tai seuraavalle päivälle. 
Hieronnan jälkeen nukut taatusti yösi paremmin ja seuraavana päivänä oletkin jo sitten täydessä terässä!
 
 
 
Kerro tilanteesi ja toiveesi

Jotta hoitoa voidaan antaa sinulle turvallisesti ja tarpeidesi mukaisesti, kerro omasta terveydentilastasi rehellisesti. Tämä on myös edellytys sille, että vaivasi voidaan paikantaa.
Hieronnan aikana kannattaa myös kertoa omista tuntemuksista, sillä vaikka hierojasi haluaa sinun parastasi vain sinä voit kertoa, miltä se tuntuu. 
Käsittelyn voimakkuus on sopiva silloin, kun se ei satu, koska lihas pysyy tällöin rentoutuneessa tilassa. Liian voimakas hieronta voi olla jopa haitaksi ja siksi sitä ei myöskään pidä sietää.
 
Hieronnan jälkeen saattaa tuntua aristusta hierotuilla alueilla, mikä on täysin normaalia ja olon pitäisi helpottua viimeistään kahden päivän sisällä. 
Myös lievää huimausta voi olla heti hieronnan jälkeen, mikä johtuu verenpaineen alenemisesta. Tämä menee yleensä ohi pian.
Joskus harvoin hieronnan aikana tai sen jälkeen voi ilmetä päänsärkyä tai huonovointisuutta.
Tällöin voidaan miettiä hieronta-asennon muuttamista, sillä esimerkiksi niska-hartiaseudun hieronta voidaan tehdä myös selin- tai kylkimakuulla.
Kaikista hieronnan jälkeisistä tuntemuksista kannattaa kertoa hierojalle, jotta seuraavalla kerralla käsittelyä voidaan muokata paremmin sinulle soveltuvaksi.
 
Ja muistathan aina juoda runsaasti vettä hieronnan jälkeen. Se helpottaa kuona-aineiden poistumista ja ehkäisee päänsärkyä sekä huonovointisuutta.

 

Säännöllisyys kannattaa

Usein saat apua vaivoihisi jo heti ensimmäisellä kerralla, etenkin jos tarkoitus on vain rentoutua ja unohtaa kiireet hetkeksi.
Krooniseen sinnikääseen vaivaan taas parhaan hyödyn saat hoitosarjasta. Tällöin hoidot kannattaa aloittaa kahdella käynnillä viikossa ja tästä sitten vaivan helpottuessa siirrytään pidempiin hoitoväleihin.
Ja mikäli huomaat oireiden palaavan, tartu toimeen ajoissa. Silloin pääset todennäköisesti nopeammin eroon vaivoistasi. 
 
Jos käyt samalla hierojalla säännöllisesti, on todennäköisempää, että vaivasi todelliset syyt löytyvät. Näin ei välttämättä käy heti ensimmäisellä kerralla, jolloin joudutaan usein keskittymään kivun lievittämiseen. 
Lisäksi säännöllisten käyntien aikana hän oppii tuntemaan sinun henkilökohtaiset tarpeesi ja silloin saat parasta mahdollista hoitoa. 
Säännöllinen hieronta tukee sinua oman hyvinvointisi ylläpitämisessä!

Ja lopuksi

Jokaisen käyntisi lopuksi pyrin antamaan vinkkejä siihen, miten voit itse helpottaa oloasi ja nopeuttaa vaivasi paranemista.
Kun vaivasi on selätetty, on oma panoksesi ensiarvoisen tärkeää. Liiku, venyttele, lepää ja huolla kehoasi. 
Ennakointi on paras lääke kaikkiin vaivoihin!
 
Kannattaa myös muistaa näin syksyn ja flunssakauden lähestyessä, 
että hieronta lievittää tehokkaasti stressiä ja parantaa unen laatua, mikä taas puolestaan pitää vastustuskykysi valppaana.
 

Virkeää syksyn alkua. 
Tervetuloa huollattamaan kehoa ja mieltä!

 



Muista kehonhuolto, kun treenaat!

Kun treeni-into iskee, niin kannattaa muistaa kehonhuolto ja näin ennaltaehkäistä liikuntavammat.
Yksi melkein kaikkien kohdalle sattuneista liikuntavammoista on lihasrevähdys
ja yleisimmin syynä on liian suuri ja äkillinen kuormitus sekä riittämätön lämmittely sekä lihashuolto.

Jos nyt jo kuitenkin sait lihasrevähdyksen, ei hätää.
Ammattitaitoinen hieroja osaa auttaa sinua vahinkojen minimoimisessa.
Hieronnalla ennaltaehkäistään tehokkaasti arpikudoksen syntymistä ja näin saadaan palautettua lihaksen toimintakyky ennalleen.
Hoitamattomana lihasrevähdys altistaa taas uusille vammoille sekä vaikuttaa lihaksen voimantuottoon ja joustavuuteen heikentävästi.
Usein myös liikelaajuudet kärsivät ja muutoinkin toipuminen pitkittyy.

Ja muista. Hyvin levännyt, palautunut ja elastinen lihas on vakuutuksesi liikuntavammoja vastaan.
Käy siis hieronnassa säännöllisesti ja kehosi kiittää!

 

Venyttely versus hieronta?
Ei, vaan molemmat!

Venyttely on erinomaista kehonhuoltoa ja toimii hyvänä palauttavana harjoitteena liikuntasuorituksen jälkeen.Venyttelyllä ylläpidetään myös liikkuvuutta ja lisäksi se on tehokas tapa vetreyttää kehoa pitkän staattisen kuormituksen tai paikallaanolon jälkeen.

Mihin sitten hierontaa tarvitaan, jos venyttelyn edut ovat näin ilmeiset?
Syitä on monia.

Pelkällä venyttelyllä et voi saada niin syvää ja monipuolista huoltavaa vaikutusta lihaksiin, kuin mitä hieronnalla saat.
Esimerkiksi poikittaisella hieronnalla tai ravisteluilla, saadaan paljon tehokkaampaa vaikutusta syviin lihaksiin ja siis myös lihassyihin nähden poikittaisesti. Nivelten liikkuvuus paranee, kun nivelsiteet ja lihasten jänteet käsitellään huolellisesti.
Säännöllinen hieronta myös parantaa liikuntasuoritusten tehoa, koska lihas on silloin elastisempi ja sen aineenvaihdunta hyvässä kunnossa. Lisäksi voidaan ennaltaehkäistä erilaisia vammoja ja edesauttaa jo syntyneiden vammojen paranemista sekä lievittää kipua tehokkaasti.
Venyttely saattaa tällaisissa tapauksissa olla jopa haitaksi tai lisätä kipua.

Hieronta siis kannattaa vaikkei mitään vaivoja tai kipuja olisikaan, sillä se edistää hyvinvointia.
Kaupan päälle saat pienen rentouttavan hengähdystauon ja rutkasti lisää virtaa arjen askareisiin!

Hieronnalla lisää virtaa keholle ja mielelle!